Prvé zmienky o saune sa objavujú v 11. a 12. storočí. V stredoveku bol parný kúpeľ obľúbený v celej Európe.

    Počiatky sauny, tak ako ju poznáme u nás, nájdeme na severe, vo Fínsku. Fíni sa sstále držia porekadla: „Sauna ssa ollaan kuin kirko ssa“ - Do sauny by si mal chodiť tak často, ako do kostola.

    V športe zohrali v prospech sauny významnú úlohu Olympijské hry. Sauna sa objavila v olympijskej dedine v roku 1924, ale využívali ju iba fínski športovci. Od OH v Berlíne v roku 1936 bola už sauna prístupná olympijským reprezentantom všetkých krajín.

    V bývalom Československu postavil prvú saunu pri Štěpánove doc. František Vojta v roku 1936 a v roku 1946 bola otvorená prvá verejná sauna v Brne – Pisárkach.
     
    V našom centre nájdete 2 druhy sáun:


    FÍNSKA SAUNA
    Saunovanie vo fínskej saune spočíva v striedaní pobytu v horúcom prostredí sauny pri teplotách od 70°C – 110°C a následnom ochladení sa v studenej vode. Toto striedanie prospešne vplýva na krvný obeh a výmenu tekutín v tele.
    Liečivé účinky sauny sú známe od nepamäti. Horúci vzduch v saune vyvoláva potenie a vylučovanie škodlivých látok, otvára póry pokožky, zlepšuje jej prekrvenie, pružnosť a vzhľad.
    Pravidelné saunovanie zlepšuje telesnú a duševnú kondíciu, vyplavuje z tela prostredníctvom potu toxíny, omladzuje a uvoľňuje napätie.
    Saunovanie patrí k najvšestrannejším otužovacím procedúram a význam má aj ako prevencia rôznych chorôb z nachladnutia.
     
    Fínska sauna má blahodárne účinky pri:

    • rôznych alergiách, ekzémoch

    • stuhnutosti svalov
    • akné a pozitívne vplýva na kvalitu pokožky
    • prehrieva kĺby a zlepšuje ich pohyblivosť
    • astme, zápaloch a alergiách dýchacích ciest

    • výrazne posilňuje imunitu
    • očisťuje telo od škodlivých látok
    • pri redukcii hmotnosti
    • pri zabezpečení zdravého spánku
    • regenerácii organizmu a posilňuje ho po fyzickej a psychickej stránke
    • má relaxačné účinky

     
    Kedy sa sauna neodporúča:

    • pri vysokom krvnom tlaku

    • problémy s kardiovaskulárnym systémom

    • pri krčových žilách

    • tehotné ženy


     
    Rady:

    • jedlo by ste mali konzumovať najneskôr dve hodiny pred pobytom v saune

    • dbajte na pitný režim 

    • pred saunovaním sa osprchujte teplou vodou a mydlom a dôkladne sa osušte
    • z hygienických dôvodov si v saune sadajte len na svoje prestieradlo, alebo uterák
    • koľko sa zdržíte v saune, záleží od vašich pocitov, všeobecne by dĺžka pobytu nemala presahovať 15 min.
    • pri ochladzovaní studenou vodou by sa malo postupovať smerom od nôh hore
    • po ukončení saunovania nepoužívajte mydlo, aby ste nenarúšali ph pokožky
    • doprajte si idpočinok, pretože celý proces je nie len uvoľňujúci, ale aj fyzicky náročný

     
     

    INFRA SAUNA
    Teplota v saune je od 40°C – 60°C a vlhkosť okolo 25%. Neviditeľné infračervené lúče vytvárajú teplo pôsobiace na organizmus podobne ako slnečné lúče, ale bez škodlivého UV žiarenia. Prehrieva organizmus do väčšej hĺbky, následkom toho je silné potenie, ktoré vedie k prečisteniu organizmu odbúravaním cholesterolu, tukov a jedovatých látok. Tým napomáha k zníženiu hmotnosti a zmierneniu celulitídy. Ďalej pomáha pri chronických bolestiach chrbta a reumatizme. Priaznivo pôsobí proti akné, ekzémom a viditeľne zjemňuje pokožku.

    Infra sauna má blahodárne účinky:

    • pokiaľ trpíte svalovým či kĺbovým stuhnutím

    • artrózou

    • znižovaním telesnej hmotnosti a odbúravaním celulitídy (za jeden pobyt v infra saune spálite až 800 kalórií)

    • posilňuje imunitný systém

    • posilňuje srdce a zlepšuje kardiovaskulárny systém

    • prekrvuje kožu, pozitívne sa to prejavuje na kvalite pleti a koži

    • hĺbkovom prečistení pórov, zlepšuje elasticitu pokožky

    • zrýchľuje krvný obeh a nepociťujete takú únavu a zvýšenú potrebu spánku


    Rady:

    • minimálne dve hodiny pred pobytom v saune by ste nemali konzumovať žiadne jedlo

    • pred saunovaním je vhodné sa osprchovať, ideálne vlažnou vodou a mydlom a dôkladne sa vysušiť

    • ideálna doba pobytu v infra saune je medzi 25 – 40 minútami. Dĺžka pobytu je individuálna, ale záleží ako sa momentálne cítite.

    • v saune sa snažte dýchať nosom

    • dodržiavanie pitného režimu je veľmi dôležité. Dostatok tekutín zvyšuje intenzitu potenia.

    • pobyt v infrasaune je vhodný i pred návštevou fitnescentra, pred zvýšenou fyzickou aktivitou, pretože dochádza k rozohriatiu svalov


     
    Saunovanie nie je možné kombinovať s kryoterapiou!
     
    Sauny sú v prevádzke   v čase otváracích hodín, je však potrebné sa objednať vopred z dôvodu VIP služieb.

      (Aj mimo týchto hodín je  možné sa objednať.)

    sauna01
    sauna02
    sauna03
    sauna04
    sauna05
    © 2017 Icefit.sk. All Rights Reserved. Designed By Jarkovsky | design